Hoofdstuk 3: BHV en Sociale Hygiëne + Allergenen + Klachten

De rol van leidinggevende is een verantwoordelijke functie. Jij bent het aanspreekpunt wanneer iets niet goed gaat en bent tegelijkertijd ook verantwoordelijk voor het vooruitdenken. Ook op het gebied van BHV, Sociale Hygiëne, Allergenen en Klachten is vooruitdenken net zo belangrijk als kunnen handelen wanneer zich problemen voordoen op dit gebied.

Vooruitdenken

Stelling

Gasten met een allergie kunnen bepaalde producten niet eten of drinken.

Wat hoort bij wat: afstemmen

Veel horecabedrijven hebben een allergenenwijzer. Hierop staat per product wat ze verkopen, welke allergenen erin zitten. Het hoort bij de rol van de leidinggevende om hier ook afspraken over te maken met het team. De leidinggevende is het aanspreekpunt voor vragen over allergenen van de gast of van een medewerker.

BHV, Sociale Hygiëne en Allergenen zijn allemaal termen die heel belangrijk zijn in de horeca.

Diploma’s

Klachten

Met BHV bereid je je voor op eerst hulp. Met Sociale Hygiëne bereid je je voor op ongewenst gedrag van de gast en met Allergenenbeleid bereid je je voor op allergieën van gasten. Maar hoe goed je je ook voorbereid, een gast kan altijd een klacht hebben.

Klachten afhandelen

Wil je weten wat er veranderd is op het nieuwe Passie voor Horeca?