de zeven zonden

Deze theoriekaart gaat over omgangsvormen, in dit geval hoe je met gasten omgaat. Je leest over de zeven zonden van de dienstverlener: apathie, afschuiven, koelheid,...

Pdf theorie

De zeven zonden van de dienstverlening

In deze tekst staat beschreven wat je als gastheer of gastvrouw moet vermijden als je je werk goed wilt uitoefenen.

Tekst bereiding_technieken

Handelen bij ongewenst gedrag

In deze tekst vind je een handleiding voor het tegengaan van en omgaan met ongewenst gedrag van gasten en medewerkers.

Tekst theorie

Dienstverlening in de horeca (praktijk)

In de horeca houd je je bezig met dienstverlening: je doet iets waarmee je je voor andere iets makkelijker maakt. In deze tekst wordt uitgelegd welke uit welke drie fases het...

Pdf theorie

De zeven verbodsregels

Deze tekst gaat over de zeven zonden van de horeca. Er zijn zeven verbodsregels die gelden voor gedragingen die helaas nog veel voorkomen in horecabedrijven.

Pdf theorie

Interessegebieden gastheer

Een professionele gastheer is een veelzijdig specialist: hij weet wat de gast verwacht, heeft een goede basiskennis van de producten en weet voldoende van de smaak van een...

Pdf theorie

Algemene regels tijdens het serveren toepassen

Naast de basisregels bestaan er ook algemene regels waarmee een gastheer/-vrouw rekening moet houden.

Tekst bereiding_technieken

Over gasten, hun wensen en voorkeuren

Het is voor iedere kok een uitdaging om een product te bieden dat zo goed mogelijk voldoet aan de wensen van zijn klanten. Daarom is het belangrijk dat je je als kok inleeft in...

Pdf theorie
Collectie: SVH | Engine: IntraQuest | Arrangeur: Janneke Bavelaar | Organisatie: SVH | Meld Misbruik